خرید و دانلود تحقیق: بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان-2016697

فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات : 63 صفحه بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان فهرست مطالب : عنوان خلاقیت ، توصیف ، محدودیت ها و روشهای ایجاد خلاقیت ده گام به سوی تقويت خلاقيت روش آموزش خلاقیت پرورش خلاقیت کودکان جو کلاسی و خلاقیت خرید و دانلود تحقیق: بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان|2016919|iuh| بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان
پژوهشگر گرامی،شما با عنوان خرید و دانلود تحقیق: بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.

فرمت ورد و قابل ویرایش


تعداد صفحات : 63 صفحه

بررسی انواع روش های شکوفایی و تقویت خلاقیت در کودکان



فهرست مطالب :

عنوان
خلاقیت ، توصیف ، محدودیت ها و روشهای ایجاد خلاقیت
ده گام به سوی تقويت خلاقيت
روش آموزش خلاقیت
پرورش خلاقیت کودکان
جو کلاسی و خلاقیت
با انتخاب اسباب بازيهاي مناسب، خلاقيت را در كودكان برانگيزيد
عوامل بازدارنده خلاقیت
ضرورت توجه به خلاقيت در کودکان و نوجوانان
ما و خلاقیت
نقاشی یکی از راههای تقویت خلاقیت و توانمندیهای کودکان است
بهادادن به هنرهای کودکان جهت پرورش خلاق
منابع


خلاقیت ، توصیف ، محدودیت ها و روشهای ایجاد خلاقیت
خلاقیت واژه ای است مبهم و ارائه تعریف دقیق از آن دشوار می باشد . محققان اغلب به جای تعریف آن ، خصوصیات افراد خلاق را ترسیم کرده اند . اما اگر بخواهیم تعریفی از آن ارائه کنیم می توانیم بگوییم : خلاقیت یک فرآیند ذهنی است مرکب از قدرت ابتکار و انعطاف پذیری . خلاقیت هر حسی را در بر می گیرد : بینایی ، بویایی ، چشایی و شاید حتی ماورای حس را ، بسیاری از آن نامرئی ، غیر کلامی و ناهشیار است . برخی از محققان ( ویلسون 1962 ، کراچفیلد 1962 ) خلاقیت را نقطه مقابل همنوایی می دانند و به نظر آنها خلاقیت یعنی عقاید اصیل ، نظریات متفاوت نگریستن به مسائل لوفرانکویس معتقد است : همان گونه که هوش خیلی پایین همان کودنی است > خلاقیت خیلی پایین هم معمولی بودن است .
سطوح خلاقیت به نظر آی ، آر ، تایلور ( 1995 )
خلاقیت بیانی : همانند ترسیم خودبخودی کودکان .
خلاقیت بارآور : همانند تولیدات هنرمندان یا دانشمندان .
خلاقیت ابداعی : که از طریق تغییرات و پیشرفت حاصل می شود .
خلاقیت اختراعی : که در آن هوش و ذکاوت با روشهای و فنون آشکار می شود .
خلاقیت ظهوری : جایی که یک اصل یا فرض جدید وجود دارد و در حول آن مکاتب و حرکتهای
ازه و مانند آنها شکوفا می شوند .
با در نظر گرفتن سطوح فوق عقیده بر این است که همیشه درجاتی از خلاقیت وجود دارد اما برخی از تولیدات بیشتر خلاقانه است و برخی دیگر کمتر . به عبارت دیگر خلاقیت در سطوح و درجاتی متفاوتی ظاهر می شود و از کشف ساختار اتم گرفته تا خوب مسطح کردن باغ متغیر است . اما آنچه به عنوان یک ملاک خلاقیت بیشتر حائز اهمیت است > تازه بودن می باشد . این ملاک در هر تعریفی از خلاقیت دیده می شود > به نظر ترستون نظر جامعه شرط نیست که تولید چیزی را نو به حساب آمرد یانه ؛ بلکه همین که فکری برای اولین بار به ذهن همه کس از یک زن خانه دار معمولی گرفته تا یک هنرمند برجسته ایجاد شود .
اشتاین (1953 ) برخلاف ترستون معتقد است که خلاقیت باید بر حسب فرنگ و جامعه تعریف شود . به نظر او بدیع و تازه بودن به این معنی است که در آن جامعه قبلاً وجود نداشته است او معتقد است برای این که کاری را یک کار خلاق بدانیم باید توسط گروهی از افراد به صورت کاری مفید و جالب و قابل قبول در نظر گرفته شود .
روش های مختلف خلاقیت
روش نو داروینی : حرکت فکر بدون ضابطه و به صورت آزمایش و خطاست تا این که منجر به کشف می شود .
روش نو لامارکی : یک قواعد اولیه در تفکر خلاق وجود دارد که ما از آن تبعیت می :نیم و در پرتو آن

مطالب دیگر:
📃مبانی نظری تعارض کار- خانواده📃مبانی نظری حضور ذهن📃مبانی نظری متامفتامین📃مبانی نظری فرسودگی شغلی📃مبانی نظری بیماری قلبی📃مبانی نظری قابلیت های سازمانی📃مبانی نظری استاندارد ایزو📃مبانی نظری هوش بازاریابی📃مبانی نظری توفیق در تجارت📃مبانی نظری سرمایه رابطه ای📃مبانی نظری سرمایه انسانی📃مبانی نظری نوآوری گرایی📃مبانی نظری گرایش به داخل/ هزینه📃مبانی نظری مشتری گرایی📃مبانی نظری تحلیل پوششی داده‌ها📃مبانی نظری سرمایه سازمانی📃مبانی نظری انگیزه وابستگی📃مبانی نظری پژوهش كانال‌های توزیع📃فرم ارزشیابی و سنجش اثربخشی دوره های آموزشی پرسشنامه📃عوامل موثر در جوشکاری مقاومتی📃فایل پاورپوینت قانون کار و تامین اجتماعی📃مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)📃مبانی نظری اهمیت آموزش ریاضیات📃مبانی نظری تاریخچه کیفیت📃مبانی نظری روش تدریس، ویژگی‌های تدریس، روش‌های نوین یاددهی و یادگیری